Pytanie:
Czy podmuchy przechodzą przez Obsydian?
GnomeSlice
2011-04-25 03:48:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Trochę się denerwuję.


Wygląda na to, że ktoś grający na serwerze SMP mojego przyjaciela zdecydował, że to byłby dla niego dobry pomysł aby wykonać testy z TNT.

Endless Sea of TNT

Teraz sumiennie ustawił to okrucieństwo w rozsądnej odległości od reszty konstrukcji na serwer, więc nie sądzę, żeby przyniosło to jakiekolwiek szkody w innych projektach, ale ktoś musi się go pozbyć. Zgadnij kto .


Oto, co wymyśliłem, jako sposób na przetrwanie kataklizmu:

Obsidian Shelter

Jednak to schronienie jest oczywiście oparte na założeniu, że skoro Obsidian nie może zostać zniszczony przez eksplozje, będzie stanowić barierę dla ich konsekwencji. Gdybym miał się schować w tym schronie, czy wyszedłbym bez szwanku po zdetonowaniu TNT?

From my own experiments with large areas of TNT on multiplayer servers (my own! not griefing!) setting of that much much TNT is likely to cause a lot of lag, possiby even crash the server. So you may want to back up the save game file before trying, and have as few players as possible on the server at the time of detonation.
Z moich * „testów” * TNT, myślę, że nadal będziesz mieć obrażenia wewnątrz schronu, ale tak naprawdę nie przetestowałem tego scenariusza.
AilifcfhapCMT > That's all been prepared. I'm not too worried about that at the moment. This scenario was really just used as an example for the base question.
I only hope you shoo'ed the sheep to safety before testing this.
Mam tylko nadzieję, że nagrasz to i opublikujesz na youtube podczas testowania.
@SevenSidedDie> Trochę za późno.
@GnomeSlice * Na pewno * masz kopię zapasową… i wolny czas, aby zaspokoić bezczynną ciekawość przypadkowych ludzi w Internecie !? (j / k)
@SevenSidedDie> Niestety nie sądzę, aby właściciel serwera miał kopię zapasową sprzed tego incydentu.
Oczywiście ta osoba była operatorem i powinieneś robić to, dopóki nie nauczą się pytać, zanim zrobisz coś, co może spowodować awarię serwera.
Mam nadzieję, że zbudowałeś podłogę dla tego schronienia.
Osiem odpowiedzi:
GnomeSlice
2011-04-25 04:41:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ŻYŁEM.


I LIVED.


Na tej podstawie wydaje się, że tak, obsydianowe 'bloki „skutki wybuchów. Mój wskaźnik zdrowia błysnął, a moja postać kilka razy powiedziała Ups! , ale żadne obrażenia nie zostały odniesione.

I stand corrected. I guess the difference is that the obsidian doesn't get destroyed in the explosions (generally my informal experiences come from cobblestone or dirt walls). Nice evidence. :)
To musi być [zrzut ekranu tygodnia] (http://meta.gaming.stackexchange.com/q/2108/118).
Wydaje mi się, że flashowanie / „oof” było produktem ubocznym jakiegoś rodzaju przewidywania po stronie klienta, które zakładało, że otrzymujesz obrażenia, ale zostało anulowane przez serwer, mówiąc „nie, ten gracz nie jest ranny”. Naprawdę niesamowite demo / test!
[Czy nosiłeś zbroję?] (Http://gaming.stackexchange.com/questions/20846/do-blasts-pass-through-obsidian/125593?noredirect=1#comment170518_125593)
Nie wierzę, ale nie pamiętam. Ups.
Mam nadzieję, że owca przeżyła ...
Czy to była scena z Indiany Jonesa 4?
Nick T
2011-04-25 08:07:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Anegdotycznie, z wzorców eksplozji w innym pytaniu, nigdy nie widziałem, aby blok znajdujący się dalej od centrum był niszczony, podczas gdy inny, bliższy blok nie. Wszystkie moje docelowe bloki (czerwony kamień) miały 0 oporu, więc wszystko, co ich dotyka, powinno było je przebić (chociaż mają pewien rodzaj oporu, gdy zostaną zniszczone).

Mechanika opisana na Strona eksplozji na Minecraft Wiki podaje, że są one modelowane jako promienie pochodzące z centrum eksplozji podróżujące, dopóki nie zostaną całkowicie osłabione. Jeśli wszyscy napotkają nieprzeniknioną ścianę (obsydian), wszyscy mogą zostać wchłonięci i nic nie przedostanie się.

Nie jestem pewien co do TNT, ale naładowane eksplozje creeperów przechodzą przez obsydian.Moja farma mobów to wysoka obsydianowa klatka z otwartym dachem, w której wysadzam naładowane pnącza w towarzystwie innych mobów.Dość schludny loch wokół jest teraz pełen dziur po kilku użyciach farmy.
xfs
2011-05-11 18:53:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W zależności od tego, jak zdefiniujesz „przejście”, ponieważ eksplozja ma różny wpływ na bloki i obiekty.

Zgodnie z artykułem o eksplozji w wiki Minecrafta, byty (włączając gracza) zawsze otrzyma co najmniej 1 punkt (pół serca) obrażeń, jeśli znajdują się w promieniu wybuchu (TNT: 8, creepers: 6, kule ognia: 2), niezależnie od ekspozycji na eksplozję (obliczonej za pomocą zaawansowanego algorytmu lub po prostu, jak bardzo obsydian pokrywa cię). Pancerz może później pochłonąć obrażenia.

Powyższe stwierdzenie można odtworzyć w przypadku klienta 1.5_01. Jednak główna część tego artykułu została napisana przeze mnie na podstawie zdemontowanego kodu, więc nie mogę podać bardziej weryfikowalnych źródeł niż to.

Kto nie lubi zdemontowanego kodu? +1 :)
Ed Brannin
2011-04-25 19:17:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie wiem, czy to zadziała na dużych obszarach, takich jak twój, ale zgodnie z wiki Minecrafta, woda będzie blokować uszkodzenia terenu (ale nie obrażenia gracza / moba).

Yeah, to do EOD in Minecraft all you need is a bucket of water. Douse an area, set a few off, and repeat. They won't chain if submerged, the only hazard is that if you activate multiple and the explosion from one knocks another out of the water, then problems can arise.
Dobra wskazówka, ale to tak naprawdę nie odpowiada na pytanie o Obsidian. =]
user52700
2013-07-28 00:11:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zrobiłem podobny eksperyment z obsydianem. Położyłem tnt wokół obsydianowego pudełka. Następnie włożyłem cztery skrzynie do obsydianowego pudełka. Po pokryciu wszystkich ścian obsydianem i odpaleniu tnt, 3 z czterech skrzyń, które były w obsydianie, zostały zniszczone. Mój wniosek: chociaż eksplozje nie niszczą obsydianu, nadal przechodzą przez obsydianowy blok i mogą uszkodzić bloki wewnątrz pudełka.

Ciekawa konfiguracja - chociaż mechanizm mógł się znacznie zmienić od czasu zadania pytania
@Zommuter Nie ma.
@SevenSidedDie Więc [GnomeSlice] (http://gaming.stackexchange.com/a/20851/88) miał szczęście, że nie odniósł żadnych obrażeń?
@Zommuter Obrażenia wybuchowe dla bytów i bloków są [obliczane inaczej] (http://gaming.stackexchange.com/a/21970/4163), więc prawdopodobnie istnieje rozbieżność. Każde „oof”, jakiego doświadczył GnomeSlice, było potencjalnym uszkodzeniem, które mogło złamać klatkę piersiową, ale zbroja prawdopodobnie ją zablokowała.
Smrda
2015-02-26 04:13:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy wybuchy przechodzą przez Obsidian?

Tak, przechodzi.

Możesz sam to przetestować.

Umieść 3x3 na dole i umieść TNT na środku. Następnie umieść obsydian dookoła, wciśnij przycisk lub dźwignię na dowolnym bloku (ponieważ są wokół TNT w środku), stań naprawdę blisko (bez zbroi) i naciśnij przełącznik. Otrzymasz połowę obrażeń serca.

Więc tak, podmuch przechodzi przez obsydian ..

alzeinfouad
2020-01-14 15:31:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, nie jestem pewien co do „bloków”.Nie jestem pewien, czy bloki zostaną przełamane przez obsydian, ale jestem na 100% pewien, że Obrażenia PRZEJMUJĄ przez obsydianowe „bariery”

wolfy019
2019-12-30 11:17:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gdybyś włożył tak dużo TNT, prawdopodobnie przesunąłbym obsydianową ścianę trochę bardziej do tyłu, wtedy obsydian może mieć szansę na to, że nie pęknie, ale gdybyś zbudował większą obsydianową ścianę, prawdopodobnie nie pękłby tylkokilka bloków może się złamać



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...